ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 1 (2015)
Editorial
Dominik Dvořák
Národní rada pro vzdělávání 1994–2014: Geneze záměru a příčiny jeho neuskutečnění
Arnošt Veselý
Internacionalizace vysokého školství: Zahraniční mobilita studentů v ČR z pohledu výzkumu Eurostudent IV
Michaela Šmídová
Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol
Petr Hlaďo
Komunikace ve školní třídě a žákovské učení
Martin Sedláček, Klára Šeďová
Není nekázeň jako nekázeň: Rezistentní chování žáků jako projev moci ve školní třídě
Kateřina Lojdová
Predškolská a elementárna pedagogika a jej medzinárodná akceptácia: Portrét jednej slovenskej slabosti
Ondrej Kaščák, Branislav Pupala, Veronika Lehotská, Oľga Zápotočná
Určovanie hraničných skóre pre kriteriálne testy
Andrej Mentel
Národní rada pro vzdělávání 1994–2014: Dokumenty
Arnošt Veselý
Vzpomínka na Jaroslava Kalouse
Arnošt Veselý
Odešel Josef Mestenhauser
Eliška Walterová
XIV. česko-slovenská konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku
Karel Starý, Jana Stará, Veronika Laufková
Doktorská konference Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických výzkumech edukace
Marie Opálková, Vendula Homoky, Pavlína Nešněrová
Řezníčková, D., et al. Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie
Petr Knecht
Ertl, H. A world of difference? Research on higher and vocational education in Germany and England
Edita Poórová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177