ORBIS SCHOLAE
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
-
Recording and Reporting School Attendance and Absence: International Comparative Views on Attendance Statistics in Sweden, Germany, England, and Japan
Susanne Kreitz-Sandberg, Åsa Backlund, Ulf Fredriksson, Joakim Isaksson, Maria Rasmusson, Malin Gren Landell -
Review on Chinese and International Research About Transition to School
Shujing Cui -
Povolání učitel – ceněné, ale nedoceněné: Změny profese začínajících učitelů v České republice
Vítězslav Lounek, Jan Kohoutek, Marián Sekerák -
Searching for Consistency in Attendance Data Recording, Reporting, and Utilization in the USA
Patricia A. Graczyk, Carolyn Gentle-Genitty, Amber Humm Patnode, Sara E. Moulton -
Odchody učitelů z profese: Přehledová studie
Yvona Kostelecká, Eva Valášková Vincejová -
What Does School Attendance Mean in Japanese Compulsory Education Schools? Analysing the National Annual Report
Naoki Maeda -
Chile: Universal Collection, Open Access, and Innovation in the Use of Attendance and Absenteeism Data
Carolina Soto Uribe, Marcela Marzolo, Yanira Alee, MaryCatherine Arbour -
Jakou školou jsme: newsletter jako nástroj utváření identity školy
Lucie Škarková, Jana Kratochvílová -
The Recording, Reporting, and Use of School Attendance Data by School Personnel in The Netherlands: Toe the Line or Take a New Path?
Evelyne Karel, David Heyne, Marga de Weerd, Rene Halberstadt -
Recording, Reporting, and Utilizing School Attendance Data in Sweden, Finland, Denmark, and Norway: A Nordic Comparison
Maria Sandhaug, Iines Palmu, Sarah Jakobsen, Johan Strömbeck, Maren-Johanne Nordby, Peter Friberg, Jenny Berg, Lotte Fensbo, Jenny Sjöström, Mikael Thastum
230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177