ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 4 No 3 (2010)
Editorial
Eliška Walterová, Tomáš Janík
Proměny kurikula současné české školy: vize a realita
Tomáš Janík, Josef Maňák, Petr Knecht, Jiří Němec
Příležitost k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách
Petr Knecht, Tomáš Janík, Petr Najvar, Veronika Najvarová, Kateřina Vlčková
Velké seřaďovací nádraží: struktura školy a socializace dětí
Dominik Dvořák
Učitel v současné škole: hledání mezi změnou a stabilitou
Jaroslava Vašutová, Petr Urbánek
Pohledy na budoucnost české školy: rodiče a veřejnost
Karel Černý, David Greger, Eliška Walterová, Martin Chvál
XVIII. konference České asociace pedagogického výzkumu
Jana Přikrylová, Sonia Šamalíková
Zpráva z konference doktorandů PedF UK
Jindra Stříbrská
Bray, M.: Confronting the shadow education system. What government policies for what private tutoring?
Eliška Walterová
Ježková, V.; Dvořák, D.; Chapman, Ch.: Školní vzdělávání ve Velké Británii
Jan Průcha
Cigánek, R.: Politický zápas o jednotnou státní školu 1945–1949
Dominik Dvořák
Janík, T.; Maňák, J.; Knecht, P.: Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření
Jan Slavík
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177