ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 1 (2011)
Editorial
Eliška Walterová
Dvacet let českého školství optikou teorií změny vzdělávání v post-socialistických zemích
David Greger
Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků
Arnošt Veselý
PISA v kritickej perspektíve
Ondrej Kaščák, Branislav Pupala
Charakteristiky vysokoškolského vzdělávání a profesní úspěch
Radim Ryška, Martin Zelenka
Vnímanie učiteľa v sociálnom konetxte školy
Zuzana Birknerová
Jazykové vzdělávání v Německu, Velké Británii, Švédsku a České republice
Věra Ježková
PISA – nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda?
Stanislav Štech
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC 06046). Zpráva o řešení projektu v roce 2010
Eliška Walterová
Německý institut pro mezinárodní pedagogický výzkum
Věra Ježková
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP VIII. - zpráva z konference
Kateřina Kubalová
Džurinskij, A. N.: Pedagogika Rossiji. Istorija i sovremennosť
Eliška Walterová
Kaldestad, O. H.; Pol, M.; Sedláček, M. (eds.).: Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva
Václav Trojan
Kopecký, K.: E-learning (nejen) pro pedagogy
Lubomír Obšnajdr
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177