ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 2 (2011)
Editorial
Michaela Píšová
The new lives of teachers: Research which influences
Christopher Day
Making teacher education relevant for practice: The pedagogy of realistic teacher education
Fred A. J. Korthagen
Selected theses for a sustainable teacher education programme
Pertti Kansanen
Fostering self-regulated learning with portfolios in schools and higher education
Michaela Gläser-Zikuda, Jan Fendler, Julia Noack, Sascha Ziegelbauer
Measuring the self-efficacy of in-service teachers in Slovakia
Peter Gavora
On the nature of expert teacher knowledge
Michaela Píšová, Tomáš Janík
Development of student teacher’s professional identity through constructivist approaches and self-reflective techniques
Vladimíra Spilková
Primary education teachers and their professional activities within a research examination
Bronislava Kasáčová
F. A. J. Korthagen et al. Linking Practice and Theory: The Pedagogy of Realistic Teacher Education
Jan Slavík, Petr Najvar
Cadivam International Symposium, Lausanne, Switzerland
Eva Minaříková
230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177