ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 2 (2011), 51–65

Selected theses for a sustainable teacher education programme

Pertti Kansanen

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.100
zveřejněno: 21. 02. 2018

Abstract

The purpose of this article is to outline conditions necessary for the guaranteeing of sustainable teacher education. Five theses are developed in the text related to the esteem in which a teacher’s work is held, selection of student teachers, teaching competencies as aims and goals of teacher education programmes, and basic and conceptual levels in teacher education. Researchbased teacher education guarantees the integration of the basic level with the conceptual level through twofold practising. The outcome is a reflective teacher with pedagogical thinking who is able to develop as a practising teacher in changing circumstances.

klíčová slova: esteem in which a teacher’s work is held, selection for studies in teacher education programmes, basic and conceptual levels in teacher education, research-based teacher education

Creative Commons License
Selected theses for a sustainable teacher education programme is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení