ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 3 (2011)
Editorial
Dominik Dvořák, Martin Sedláček
Pedagogické vedení školy: hledání zdrojů a obsahu pojmu
Dominik Dvořák
Pedagogické vedení školy v pojetí ředitelů základních škol
Martin Sedláček
Střední management v české základní škole
Irena Lhotková
Od idejí k implementaci: kurikulární reforma v rozhovorech s řediteli (nepilotních) gymnázií
Tomáš Janík, Petr Najvar, David Solnička
Nové organizační struktury pro školní vzdělávání: nové způsoby vedení školy v Anglii?
Christopher Chapman
Vzdělávání řídicích pracovníků v českém školství: programy a hodnocení jejich obsahu účastníky
Václav Trojan
Ke kritice výzkumu PISA
Jana Straková
Cesta ke kvalitě
Stanislav Michek
České odborné pedagogické časopisy
Věra Ježková
Dvořák, D.; Starý, K.; Urbánek, P.; Chvál, M.; Walterová, E. Česká základní škola. Vícepřípadová studie
Štefan Porubský
Škoda, J.; Doulík, P. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování
Dominik Dvořák
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177