ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 10 No 2 (2016)
Editorial
Jan Slavík, Petr Najvar
Princípy genetického konštruktivizmu
Ladislav Kvasz
Dialogické vyučování jako realizace produktivní kultury vyučování a učení v literární výchově: jak iniciovat a udržet změnu
Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová
Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie
Martin Rusek, Jan Slavík, Petr Najvar
Analýza problémově orientovaných výukových situací ve výuce přírodovědy
Tereza Češková, Petr Knecht
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání
Alena Hošpesová
Proměny tělovýchovných koncepcí a jejich vliv na realizaci obsahu vzdělávání v tělesné výchově
Vladislav Mužík, Petr Vlček
Proměny pohledu na výuku čtení v české škole prizmatem výzkumů: od nácviku techniky čtení k rozvoji čtenářské gramotnosti
Hana Havlínová
Vyjádření autorů
Martin Rusek, Jan Slavík, Petr Najvar
Zpráva ze zahraniční konference European Literacy Conference. Amsterdam, leden 2016
Veronika Laufková, Jolana Ronková
Knecht, P., et al. (Eds.). Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung
Dominik Dvořák
Vzpomínáme na profesora Zdeňka Heluse
Eliška Walterová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177