ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 10 No 1 (2016)
Editorial
Dominik Dvořák
Informální mezigenerační učení v učitelských sborech: rozdíly v zapojení generací do učebních interakcí
Petr Novotný, Karla Brücknerová
Klíčová témata a metody ve výzkumu soukromého doučování
Vít Šťastný
Meziškolní mobilita: přehledová studie výzkumných témat
Jan Vyhnálek
Možnosti praktické práce s daty z mezinárodních vzdělávacích studií: problémy a jejich praktická řešení
Petr Soukup
Výukové případové studie a jejich využití
Jiří Mareš
„Neprohraj už na startovní čáře“ Aktuální pohledy na vzdělávání v Hongkongu
Vít Šťastný
Spilková, V., Tomková, A., Mazáčová, N., Kargerová, J., et al. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů
Eliška Walterová
Kucharská, A., et al. Porozumění čtenému I. a III.
Markéta Švamberk Šauerová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177