ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 8 No 1 (2014)
Editorial
Dominik Dvořák
Domácí vzdělávání a legislativa. Studie postkomunistických států střední Evropy
Yvona Kostelecká
Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa
Miroslava Federičová, Daniel Münich
Vybraná zjištění výzkumu stavu a pojetí rozvoje informačně technologických kompetencí na základních školách
Jiří Štípek, Petra Vaňková
Dynamika sociálního klimatu učitelských sborů v době reformy
Petr Urbánek, Dominik Dvořák, Karel Starý
„Od lokální k cikánské škole“: homogenizace školní třídy a měnící se role učitele
Irena Kašparová, Adéla Souralová
Žádná různost není, všichni jsme tu stejní. Děti migrantů, jejich spolužáci a vyučující na českých základních školách
Lucie Jarkovská, Kateřina Lišková, Jana Obrovská
Školní hodnocení z pohledu žáků
Veronika Laufková, Kateřina Novotná
Učiť písať študenta vysokej školy? Potenciál kurzu akademického písania
Zuzana Danišková
Odešla docentka Jaroslava Vašutová
Věra Ježková
Aktuální pohled na francouzské vzdělávání. Zpráva o studijní návštěvě
Zuzana Svobodová
XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu
Monika Součková
Turecko, kurikula, slzný plyn: Evropská konference pedagogického výzkumu 2013 Istanbul, 10.−13. 9. 2013
Dominik Dvořák
Šeďová, K. Humor ve škole
Dominik Dvořák
Carette, E. et al. Diversités culturelles et enseignement du français dans le monde, Le projet CECA
Eliška Glatzová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177