ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 7 No 3 (2013)
Editorial. Vnější diferenciace ve školním vzdělávání
David Greger, Jana Straková
Postoje českých učitelů k vnější diferenciaci žáků a možné hodnotové kořeny těchto postojů
Magdalena Mouralová
Vliv navštěvované střední školy na občanské postoje středoškoláků v ČR
Jana Straková, Jaroslava Simonová
Změna postojů českých žáků k matematice během školní docházky
Martin Chvál
Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na osmileté gymnázium
Jana Straková, David Greger
Volba střední školy a její hodnocení v kontextu další vzdělávací a profesní dráhy
Jana Trhlíková
Koho znevýhodňuje škola: chlapce, nebo dívky?
Petr Matějů, Natálie Simonová
K diferenciaci středního školství v ČR
Petr Černikovský, František Ježek, Jiří Král, Miroslav Procházka, Arnošt Veselý
Jak vzdát badateli hold jinak než bádáním
Kateřina Novotná, Jaroslava Simonová
Zpráva z konference doktorandů PedF UK
Lucie Zimová
XV. Světový kongres srovnávací pedagogiky
Eliška Walterová, Dominik Dvořák
OECD. Rovnost a kvalita ve vzdělávání: podpora znevýhodněných žáků a škol
Pavla Polechová
Swift, A. How not to be a hypocrite: School choice for the morally perplexed parent
Jaroslava Simonová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177