ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 3 No 2 (2009)
Editorial: Studies on teaching and learning in different school subjects
Tomáš Janík, Pertti Kansanen
The curious affair of pedagogical content knowledge
Pertti Kansanen
Pedagogical content knowledge in sight? A comment on Kansanen
Esther M. van Dijk
Exploring mathematics teacher knowledge for teaching: mathematics teachers in England, France and Germany
Birgit Pepin
On the dynamic nature of physics teachers’ pedagogical content knowledge
Tomáš Janík, Petr Najvar, Jan Slavík, Josef Trna
Up to the garden fence or The world at primary school
Daniela Schmeinck
Pupils’ understanding of mammals: an investigation of the cognitive dimension of misconceptions
Milan Kubiatko, Pavol Prokop
Lesson structure in different school subjects in the Czech Republic
Petr Najvar, Veronika Najvarová, Tomáš Janík
T. Janík; T. Seidel et al.: The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom
Monika Černá
Curriculum and instruction in changing school
Simona Šebestová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177