ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 3 No 1 (2009)
Editorial
Jiří Němec, Kateřina Vlčková
Vzdělávání, devalvace kulturního kapitálu a sociální reprodukce. Srovnání Bourdieuho a Willise
Solvejg Jobst, Jan Skrobanek
Ideologie přirozenosti ve vzdělávání jako překážka překonávání sociálních nerovností
Lucie Jarkovská
Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod
Stanislav Ježek
Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí
Jan Mareš, Josef Lukas
Škola pro všechny – vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Věra Vojtová
Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků
Jiří Němec
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC06046): Zpráva o řešení projektu v roce 2008
Eliška Walterová
Zpráva z konference ECER
Veronika Najvarová, Petr Najvar
Kurikulum a učebnice z pohledu pedagogického výzkumu – zpráva z konference
Petr Knecht, Tomáš Janík
Zpráva z konference „Education, equity and social justice“ 2008
Marie Doskočilová
Zpráva z 16. konference ČAPV
Kateřina Vlčková
Ježková, V.; Kopp, B.; Janík, T.: Školní vzdělávání v Německu
Vladimír Jůva
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177