ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 3 No 3 (2009)
Editorial
Karel Černý, Martin Chvál
Dopady demografického vývoje na vzdělávací soustavu v České republice
Vladimír Hulík, Klára Tesárková
Školství očima české veřejnosti: percepce současného stavu a vývoje
Karel Černý, David Greger, Martin Chvál, Eliška Walterová
Názory českých rodičů a veřejnosti na časné rozdělování žáků
David Greger, Martin Chvál, Eliška Walterová, Karel Černý
Testování žáků na konci základní školy a státní maturita – aktuální otázky současné vzdělávací politiky
Martin Chvál, David Greger, Eliška Walterová, Karel Černý
Vzdělávací politika a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání v ČR
Jana Straková
Soužití z rozumu, nebo nutnosti? Ke vztahům a souvislostem mezi vědou a vzdělávací politikou
Karel Rýdl
SKAV a Kulaté stoly jako reflexe vzdělávací politiky
Věra Ježková
Gouvernance et performances des établissements scolaires en Europe: Zpráva z konference
David Greger
Zpráva z konference doktorandů na PedF UK
Kateřina Vychopňová
Turner, David A.: Theory and Practice of Education
Dominik Dvořák, Eliška Walterová
McKernan, J.: Curriculum and Imagination. Process theory, pedagogy and action research
Josef Maňák
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177