ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 8 No 2 (2014)
Editorial
Zuzana Sikorová, Mike Horsley, Dominik Dvořák
Criteria Used by Teachers in Brazilian Public Elementary Schools in the Process of Textbook Selection
Tânia Maria F. Braga Garcia
Characteristics and Properties of the Didactic Materials Developed by Local Governments
Carmen Denébola Álvarez Seoane, Jesús Rodríguez Rodríguez
Classroom Teaching and Learning Resources: International Comparisons from TIMSS − A Preliminary Review
Mike Horsley, Zuzana Sikorová
The Quality of Physics Teaching − Cases of Teaching over Time and in Space by Three Teachers
Vojtěch Žák
The Development of Standards for the Use and Development of Classroom Teaching and Learning Materials
Mike Horsley
Results and Prospects of Textbook Research in the Czech Republic
Jan Průcha
Jan Průcha and His Outstanding Contribution to Educational Research in the Czech Republic
Josef Maňák, Tomáš Janík
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177