ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 11 No 2 (2017)
Editorial
Dominik Dvořák
Komparativní analýza standardů finanční gramotnosti v České republice a vybraných zahraničních státech
Karel Ševčík, Tomáš Janko
Život Karla – příběh učitele v socialistickém Československu
Jiří Zounek, Dana Knotová, Michal Šimáně
Jak vidím své žáky – hodnoticí úsudek učitelky o jednotlivých žácích v 6. třídě
Anna Drexlerová
Kvalita výuky fyziky – případy začínajících učitelů
Vojtěch Žák, Jana Martínková
Teoretický model pro výzkum vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ
Karolína Pešková, Michaela Spurná, Petr Knecht
Speciální statistické postupy při práci s výběrovými daty získanými z malých populací
Petr Soukup
Zpráva o možnostech fyzikálního experimentování předškolních dětí
Jitka Houfková
Zpráva z Letní školy Evropské asociace pedagogického výzkumu
Eva Filipová, Jana Mužíková, Eva Potužníková
Rozhovor s Adamem Gamoranem o pedagogickém výzkumu, jeho financování a vztahu ke vzdělávací politice
David Greger, Jaroslava Simonová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177