ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 11 No 1 (2017)
Editorial
Jana Straková, Jaroslava Simonová
Odklady povinné školní docházky v perspektivě učitelek mateřských škol
Jana Majerčíková
Rozhodování rodičů o odkladu školní docházky v kontextu výběru školy
Kristýna Vlčková
Proč moje děti nechodí do mateřské školy. Přístup rodičů, jejichž rozhodování neomezuje socioekonomické znevýhodnění
Helena Picková
Poslání a aktuální problémy předškolního vzdělávání – postoje a názory ředitelek mateřských škol
Jaroslava Simonová, Eva Potužníková, Jana Straková
Sociální dovednosti předškolních dětí a jejich vliv na odklad povinné školní docházky a dosahovaný školní úspěch na konci 1. ročníku základní školy
Martin Chvál, Jana Kropáčková
Reformování vzdělávání a imperativ neustálé změny
Dominik Dvořák, Vít Šťastný, Jan Vyhnálek, Jana Černá
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177