ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 17 No 1 (2023)
Editorial
Eliška Walterová
Odchody učitelů z profese: Přehledová studie
Yvona Kostelecká, Eva Valášková Vincejová
Review on Chinese and International Research About Transition to School
Shujing Cui
Dítě, nebo tradice? Plánování vzdělávacího obsahu v předškolním vzdělávání
Eva Koželuhová, Barbora Loudová Stralczynská, Zora Syslová
Povolání učitel – ceněné, ale nedoceněné: Změny profese začínajících učitelů v České republice
Vítězslav Lounek, Jan Kohoutek, Marián Sekerák
Jakou školou jsme: newsletter jako nástroj utváření identity školy
Lucie Škarková, Jana Kratochvílová
Letní škola Evropské asociace pedagogického výzkumu 2022
Kristýna Šejnohová, Hana Urbanová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177