ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 3 (2015)
								Editorial
								
Karel Starý, Veronika Laufková
							
								Teoretické modely porozumenia textu a ich interpretácie v školskom vzdelávaní
								
Oľga Zápotočná
							
								Porozumění textu v mateřském a cizím jazyce: odlišnost, podobnost, přenositelnost
								
Eva Skopečková
							
								Výuka čtenářských strategií v zahraničí – teorie, trendy, programy a metody
								
Ladislava Whitcroft
							
								Specifika lyrické poezie jako učební úlohy
								
Jaroslav Vala
							
								Porozumění textům žáků 4. ročníků
								
Anna Kucharská
							
								Práce s textem na střední škole
								
Věra Radváková
							
								Strategie porozumění textu a studenti učitelství
								
Jana Doležalová
							
								Bilingvismus v kontextu českého a slovenského jazyka – vybraná zjištění
								
Dagmar Tučková, Jaroslava Králová, Miloslav Klugar
							
								Integrativní přístup v primárním vzdělávání Liberec, 17.−18. 6. 2015
								
Pavlína Nešněrová, Vendula Homoky, Marie Opálková
							
								Evropská konference pedagogického výzkumu 2015 Budapešť, 7.−11. září 2015
								
Dominik Dvořák, Jan Vyhnálek
							
								Fernández, E. M., Cairns Smith, H. Základy psycholingvistiky
								
Dalibor Kučera
							
		157 x 230 mm
		periodicity: 3 x per year
		print price: 150 czk
		ISSN: 1802-4637
		E-ISSN: 2336-3177
	
