ORBIS SCHOLAE
We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 3 (2015)
Editorial
Karel Starý, Veronika Laufková
Teoretické modely porozumenia textu a ich interpretácie v školskom vzdelávaní
Oľga Zápotočná
Porozumění textu v mateřském a cizím jazyce: odlišnost, podobnost, přenositelnost
Eva Skopečková
Výuka čtenářských strategií v zahraničí – teorie, trendy, programy a metody
Ladislava Whitcroft
Specifika lyrické poezie jako učební úlohy
Jaroslav Vala
Porozumění textům žáků 4. ročníků
Anna Kucharská
Práce s textem na střední škole
Věra Radváková
Strategie porozumění textu a studenti učitelství
Jana Doležalová
Bilingvismus v kontextu českého a slovenského jazyka – vybraná zjištění
Dagmar Tučková, Jaroslava Králová, Miloslav Klugar
Integrativní přístup v primárním vzdělávání Liberec, 17.−18. 6. 2015
Pavlína Nešněrová, Vendula Homoky, Marie Opálková
Evropská konference pedagogického výzkumu 2015 Budapešť, 7.−11. září 2015
Dominik Dvořák, Jan Vyhnálek
Fernández, E. M., Cairns Smith, H. Základy psycholingvistiky
Dalibor Kučera
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177