We inform authors and readers that, following an agreement with the Karolinum publishing house, from 2024 (Volume 18), the journal Orbis scholae will be published only in electronic form.
Orbis scholae is an academic journal published by Charles University, Prague. It features articles on school education in the wider socio-cultural context. It aims to contribute to our understanding and the development of school education, and to the reflection of teaching practice and educational policy.
The journal is indexed in SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO, and ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 3 (2015), 7–11
Editorial
Karel Starý, Veronika Laufková
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2016.9
published online: 01. 02. 2018
references (13)
1. Eco, U. (2009). Meze interpretace. Praha: Karolinum.
2. Fernándezová, E. M., & Cairnsová, H. S. (2014). Základy psycholingvistiky. Praha: Karolinum.
3. Gadamer, H. G. (1999). Člověk a řeč. Praha: Oikoymenh.
4. Hník, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum.
5. Kramplová, I., et al. (2012). Národní zpráva PIRLS 2011. Praha: ČŠI.
6. OECD. (2010). PISA 2009 Results: learning to learn − Student Engagement, Strategies and Practices (Volume III). Paris: OECD. CrossRef
7. Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
8. Nebeská, I. (1992). Úvod do psycholingvistiky. Praha: H&H.
9. Peregrin, J. (2003). Filosofie a jazyk. Eseje a úvahy. Praha: Triton.
10. Saussure, F. (1989). Kurs obecné lingvistiky. Praha: Odeon.
11. Schwarzová, M. (2009). Úvod do kognitivní lingvistiky. Praha: Dauphin.
12. Starý, K., & Laufková, V. (2015). Kde žáci v polovině základního vzdělávání selhávají při porozumění čtenému polemickému textu. Pedagogika, 65(4), 392−412.
13. Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. CrossRef
Editorial is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
157 x 230 mm
periodicity: 3 x per year
print price: 150 czk
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177