PSYCHOLOGIE PRO PRAXI
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI

Psychologie pro praxi chce navázat na cennou tradici předchozího odborného časopisu Psychologie v ekonomické praxi s tím, že nabízí prostor pro publikování původních příspěvků z psychologie i příbuzných disciplín. Preferovány jsou tyto základní obory: psychologie pedagogická a školní, psychologie práce a organizace, psychologie sociální a vývojová, psychologie zdraví a klinická psychologie. Vítány jsou příspěvky, které se zabývají studiem psychologických témat v rámci různých aplikovaných oblastí či napříč kulturami.

PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 52 No 1 (2017), 61–67

Škola a charitativní projekty

[School and charity projects ]

Irena Chlebounová

DOI: https://doi.org/10.14712/23366486.2017.12
zveřejněno: 30. 11. 2017

Abstract

Článek se zabývá otázkou, proč by se měla základní škola zapojovat do charitativních akcí a na základě čeho by si měla vybírat smysluplné aktivity v této oblasti. Cílem je uvést stručný přehled charitativních projektů uskutečněných v letech 2004–2015 na Tyršově ZŠ a MŠ v Praze 5 – Jinonicích a jejich zhodnocením pomoci učitelům, kteří se teprve rozhodují, do jaké aktivity se zapojí. Sběr dat pro vyhodnocení projektů byl prováděn formou skupinových i osobních rozhovorů s žáky, s učiteli, s nepedagogickými pracovníky školy i s vedením (270 lidí), autorka byla koordinátorkou uvedených projektů. Informace byly zaznamenány do pedagogického deníku a ovlivnily další plánování nových aktivit. Na základní škole se osvědčila velká šíře zaměření charitativních aktivit a motivace na základě osobní zkušenosti. Je uvedeno srovnání s americkým přístupem, kdy dobrovolnictví na střední škole je podmínkou absolutoria školy.

klíčová slova: charitativní projekt, environmentální výchova, dobrovolnictví

reference (6)

1. <bez popisu>

2. Fontana, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.

3. Karnsová, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál.

4. Raskoff, S. A., Sundeen, R. A. (1999). Community Service Programs in High Schools. [Vyhledáno 5. 3. 2017 na http://scholarship.law.duke.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1148&context=lcp] CrossRef

5. Moely, E. B., Furco A., Reed J. (2008). Charity and Social Change: The Impact of Individual Preferences on Service-Learning Outcomes. Michigan Journal of Community Service Learning, 37–48.

6. Nejedlá, M. (2009). Zapojení studentů českých středních škol do charitativních akcí. Diplomová práce. Vedoucí práce: Jaroslava Sedláčková. Praha: VŠE.

Creative Commons License
Škola a charitativní projekty is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 2 x ročně
cena tištěného čísla: 80 Kč
ISSN: 1803-8670
E-ISSN: 2336-6486

Ke stažení