PSYCHOLOGIE PRO PRAXI
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI

Psychologie pro praxi (Psychology for Practice) is academic journal focused on practical applications of psychological research and theory, particularly in psychology of work and organization, social psychology, and psychology of education.

PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 52 No 1 (2017), 61–67

Škola a charitativní projekty

[School and charity projects ]

Irena Chlebounová

DOI: https://doi.org/10.14712/23366486.2017.12
published online: 30. 11. 2017

abstract

Článek se zabývá otázkou, proč by se měla základní škola zapojovat do charitativních akcí a na základě čeho by si měla vybírat smysluplné aktivity v této oblasti. Cílem je uvést stručný přehled charitativních projektů uskutečněných v letech 2004–2015 na Tyršově ZŠ a MŠ v Praze 5 – Jinonicích a jejich zhodnocením pomoci učitelům, kteří se teprve rozhodují, do jaké aktivity se zapojí. Sběr dat pro vyhodnocení projektů byl prováděn formou skupinových i osobních rozhovorů s žáky, s učiteli, s nepedagogickými pracovníky školy i s vedením (270 lidí), autorka byla koordinátorkou uvedených projektů. Informace byly zaznamenány do pedagogického deníku a ovlivnily další plánování nových aktivit. Na základní škole se osvědčila velká šíře zaměření charitativních aktivit a motivace na základě osobní zkušenosti. Je uvedeno srovnání s americkým přístupem, kdy dobrovolnictví na střední škole je podmínkou absolutoria školy.

keywords: charitativní projekt, environmentální výchova, dobrovolnictví

references (6)

1. <bez popisu>

2. Fontana, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.

3. Karnsová, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál.

4. Raskoff, S. A., Sundeen, R. A. (1999). Community Service Programs in High Schools. [Vyhledáno 5. 3. 2017 na http://scholarship.law.duke.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1148&context=lcp] CrossRef

5. Moely, E. B., Furco A., Reed J. (2008). Charity and Social Change: The Impact of Individual Preferences on Service-Learning Outcomes. Michigan Journal of Community Service Learning, 37–48.

6. Nejedlá, M. (2009). Zapojení studentů českých středních škol do charitativních akcí. Diplomová práce. Vedoucí práce: Jaroslava Sedláčková. Praha: VŠE.

Creative Commons License
Škola a charitativní projekty is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
periodicity: 2 x per year
print price: 80 czk
ISSN: 1803-8670
E-ISSN: 2336-6486

Download