Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 6 No 2 (2012), 69–83
A tool for diagnosing teachers’ educational styles in mathematics: development, description and illustration
Darina Jirotková
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2015.41
zveřejněno: 06. 02. 2018
Abstract
In his article, M. Hejný (this issue) provided the theoretical background for the development of a diagnostic tool which can be used for the characterisation of a mathematics teacher’s educational style. The goal of this study is to describe the tool and show how it can be applied. The tool consists of 20 parameters divided into four areas: (A) beliefs, (B) experience, (C) personality and (D) abilities / competences. The tool has been applied to two short case studies and one longer one. This tool can also inspire a teacher for the improvement of his/her teaching style.
klíčová slova: diagnostic tool; quality of teaching mathematics; a teacher’s pedagogical beliefs; a teacher’s experiences; a teacher’s personality; a teacher’s abilities; reflection; transmission and constructivist educational styles; goals of mathematics teaching
A tool for diagnosing teachers’ educational styles in mathematics: development, description and illustration is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177