ORBIS SCHOLAE
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
ORBIS SCHOLAE, Vol 6 No 2 (2012)
Editorial
Naďa Vondrová
Societal Mediation of Mathematical Cognition and Learning
Wolff-Michael Roth
Should Learning (Mathematics) at School Aim at Knowledge or at Competences?
Miroslav Rendl, Stanislav Štěch
Exploring the Cognitive Dimension of Teaching Mathematics through Scheme-oriented Approach to Education
Milan Hejný
Contribution of geometry to the goals of education in mathematics
Milan Hejný, Darina Jirotková
A tool for diagnosing teachers’ educational styles in mathematics: development, description and illustration
Darina Jirotková
Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video?
Naďa Vondrová, Jana Žalská
Dispute in mathematical classroom discourse − “No go” or chance for fundamental learning?
Andrea Gellert, Heinz Steinbring
Mathematics in Perception of Pupils and Teachers
Isabella Pavelková, Vladimír Hrabal
Symposium on Elementary Maths Teaching (SEMT)
Jarmila Novotná, Hana Moraová
The Learner’s Perspective Study
Alena Hošpesová, Jarmila Novotná
230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177