Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 1 No 3 (2007), 27–41
Kríza učiteľskej profesie a jej koncepčné a legislatívne riešenie na Slovensku
Miroslav Valica, Ivan Pavlov
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.182
zveřejněno: 23. 02. 2018
Abstract
Theoretical studies and research at a European level and in Slovakia show there to be a crisis in the teaching profession. The solution demands reform of the conception of the professional development of teachers and its codification in legislation concerning teachers.
klíčová slova: professional crisis, the conception of professional development, professional standards, career system, system of continual education, credit system, the system for evaluating and rewarding teachers, legislative framework
Kríza učiteľskej profesie a jej koncepčné a legislatívne riešenie na Slovensku is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177