ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, Vol 1 No 3 (2007), 27–41

Kríza učiteľskej profesie a jej koncepčné a legislatívne riešenie na Slovensku

Miroslav Valica, Ivan Pavlov

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.182
zveřejněno: 23. 02. 2018

Abstract

Theoretical studies and research at a European level and in Slovakia show there to be a crisis in the teaching profession. The solution demands reform of the conception of the professional development of teachers and its codification in legislation concerning teachers.

klíčová slova: professional crisis, the conception of professional development, professional standards, career system, system of continual education, credit system, the system for evaluating and rewarding teachers, legislative framework

Creative Commons License
Kríza učiteľskej profesie a jej koncepčné a legislatívne riešenie na Slovensku is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení