ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, Vol 1 No 3 (2007), 13–25

Profesní standard a jeho role ve zkvalitňování učitelské profese

Květa Suchánková

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.180
zveřejněno: 23. 02. 2018

Abstract

In respect of the current curricular reform there is a need for paying more attention to the determination of teacher’s professional qualities. The study is focused on situation in four countries of Visegrad group (The Czech Republic, Slovakia, Hungary, Poland). The aim is to give an account of indicators and criteria of quality in particular countries to find out if they use their teacher’s professional standard or not. Next issue is if teacher’s quality criteria are autonomous matter of school or the implementation of a quality evaluation on a national level.

klíčová slova: teacher, professional standard, evaluation, quality, competencies

Creative Commons License
Profesní standard a jeho role ve zkvalitňování učitelské profese is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení