ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 1 No 3 (2007), 5–12

Andragogický pohľad na vzdelávanie a učenie sa učiteľov

Beata Kosová

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.179
zveřejněno: 23. 02. 2018

Abstract

The study analyzes the possibilities of theory of adult education in the conditions of teacher profession. It compares characteristics of learning organization with a relatively conservative school and class environment. It shows the differences of characteristics of adult and teacher learning caused by specific conditions of teacher profession, mainly by their isolation from colleagues, shortage of formative feedback, non-existence of teamwork and low self-confidence. It brings new ideas for application of andragogics in the system, methods and forms of continuing education of teachers.

klíčová slova: adult education, teacher learning, aplication of andragogic in continuing education of teachers

Creative Commons License
Andragogický pohľad na vzdelávanie a učenie sa učiteľov is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení