Od roku 2021 časopis nevychází. Posledním vydaným číslem časopisu bylo číslo 2/2020.
Psychologie pro praxi chce navázat na cennou tradici předchozího odborného časopisu Psychologie v ekonomické praxi s tím, že nabízí prostor pro publikování původních příspěvků z psychologie i příbuzných disciplín. Preferovány jsou tyto základní obory: psychologie pedagogická a školní, psychologie práce a organizace, psychologie sociální a vývojová, psychologie zdraví a klinická psychologie. Vítány jsou příspěvky, které se zabývají studiem psychologických témat v rámci různých aplikovaných oblastí či napříč kulturami.
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 49 No 3 (2014), 59–77
Dyslexie – prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží na české populaci osob s dyslektickými obtížemi
[Dyslexia – verification of the specific procedural learning difficulties hypothesis in the population of Czech individuals with dyslexia]
Lenka Krejčová, Zuzana Bodnárová, Luděk Stehlík
zveřejněno: 17. 02. 2015
Abstract
The text describes the specific procedural learning difficulties hypothesis (SPLD hypothesis) which was recently introduced by R. Nicolson and A. Fawcett as a new explanation of dyslexia etiology. A quaziexperimental research study which aims at verification of the SPLD hypothesis is nowadays conducted in the Czech Republic. For this purpose two new research methods were created which are both sensitive to language skills and they both require a shift from declarative to procedural learning system. Current results which compare achievements of individuals with dyslexia (N = 25) with intact population (N = 50) partially suggest a significantly more complicated proceduralization in the observed target group.
klíčová slova: dyslexia; specific procedural learning difficulties hypothesis; proceduralization; artificial grammar; Stroop test; quaziexperiment
Dyslexie – prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží na české populaci osob s dyslektickými obtížemi is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.