ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 8 No 3 (2014), 166–170

European Conference of Educational Research 2014 Past, Present and Future of Educational Research Porto, 2.−5. 9. 2014

Dominik Dvořák, Michaela Dvořáková

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.33
zveřejněno: 02. 02. 2018

reference (6)

1. Mitter, W. (1993). Výchova, demokracie a rozvoj v období revolučních změn. Pedagogika, 43(1), 3−8.

2. Mitter, W. (2001). Education for democratic citizenship in Central and Eastern Europe in the mirror of globalization and transformation. In L. Limage (Ed.), Democratizing education and educating democratic citizen: International and historical perspectives (s. 141−165).

3. New York, London: Routledge Falmer.

4. Mitter, W. (2003). A decade of transformation: Educational policies in Central and Eastern Europe. International Review of Education, 49(1−2), 75−96. CrossRef

5. Mitter, W. (2007). Education in Europe. The way ahead. In W. Hörner, H. Döbert, B. von Kopp & W. Mitter (Eds.), The Education Systems in Europe (s. 135−148). Dordrecht: Springer. CrossRef

6. Mitter, W. (2010). Between retrospect and expectation: trends and dimensions of education in East Central Europe. Orbis scholae, 4(2), 41−60.

Creative Commons License
European Conference of Educational Research 2014 Past, Present and Future of Educational Research Porto, 2.−5. 9. 2014 is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení