ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 7 No 2 (2013)
Emotional Aspects of Learning and Teaching
Michaela Gläser-Zikuda, Iva Stuchlíková, Tomáš Janík
Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field − Discussing the Issues
Michaela Gläser-Zikuda, Iva Stuchlíková, Tomáš Janík
“It’s cool but challenging” The Relevance of Basic Need Fulfillment for Students’ School Enjoyment and Emotional Experiences at the Transition from Primary to Secondary Education
Gerta Hagenauer, Eva Reitbauer, Tina Hascher
Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?
Susi Limprecht, Tomáš Janko, Michaela Gläser-Zikuda
Teacher Professional Socialisation: Objective Determinants
Michaela Píšová
Ten Years of the Institue for Research in School Education
Tomáš Janík, Petr Najvar, Marie Doskočilová
The Educate Together Network of Schools
Ann Ryan
Education in Wales, as Seen by Study Visit Programme Participants
Dominik Dvořák, Ann Ryan
Report on the Conference of the European Second Language Association
Jitka Sedláčková, Michaela Šamalová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177