ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, Vol 7 No 1 (2013), 119–130

Modernizace vyučování matematice v letech 1965−1985

[Modernisation of Mathematics Teaching 1965−1985]

Marie Tichá

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.37
zveřejněno: 05. 02. 2018

reference (25)

1. Bruner, J. S. (1966). Towards a theory of instruction. Cambridge, MA: Harvard University Press.

2. Freudenthal, H. (1973). Mathematics as an educational task. Dordrecht: D. Reidel Publishing Company.

3. Freudenthal, H. (1991). Revisiting mathematics education: China lectures. Dordrecht: Kluwer.

4. Griffiths, H. B., D'Ambrosio, U., & Willoughby, S. S. (1983). Successes and failures of mathematicscurricula in the past two decades. In M. J. Zweng, T. Green, J. Kilpatrick, H. O. Pollak & M. Suydam. (Eds.), Proceedings of the fourth International congress on Mathematical education (s. 358−404). Boston: Birkhäuser. CrossRef

5. Hruša, K., & Kittler, J. (1970). Základy moderní matematiky pro učitele 1.−5. ročníku ZDŠ. Praha: SPN.

6. Janík, T., & Stuchlíková, I. (2010). Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione, 1(1), 5−32.

7. Jelínek, M., & Šedivý, J. (1982). 25 let modernizačního hnutí ve školské matematice. Pokroky matematiky, fyziky a astronomie. 27(5,6), 282−289, 335−344.

8. Koman, M., & Tichá, M. (1986). Základní výzkum vyučování matematice na 1. stupni základní školy. In Sborník semináře Matematika a výpočetní technika ve studiu učitelství pro 1.−4. ročník ZŠ (s. 120−133). Praha: PedF UK.

9. Koman, M., & Tichá M. (1988). Basic research in didactics of mathematics in Czechoslovakia. Comment to the development of the functional and algorithmic approaches to problem solving. Praha: MÚ ČSAV.

10. Kořínek, V. (1965). Reformní hnutí ve vyučování matematice ve světě a účast Československéakademie věd na reformě tohoto vyučování u nás. Časopis pro pěstování matematiky, 90(4), 490−496.

11. Koutský, K. (1966). O Čechových snahách ve středoškolské matematice. Sborník pro dějiny přírodních věd a techniky, 11, 217−230.

12. Kuřina, F. (1976). Problémové vyučování v geometrii. Praha: SPN.

13. Kuřina, F. (1982). Modernizace vyučování matematice a geometrie. Matematika a fyzika ve škole, 12(8), 541−550.

14. Skalková, J. (1999). Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství.

15. Stehlíková, N., & Tichá, M. (2011). Didaktika matematiky a její proměny. Pedagogická orientace. 21(2), 156−170.

16. Šedivý, J. (1969). O modernizaci školské matematiky. Praha: SPN.

17. Šedivý, J. (1977). O modernizaci školské matematiky. Praha: SPN.

18. Thom, R. (1973). Modern mathematics: does it exist? In A. G. Howson (Ed.), Developments in Mathematics Education, Proceedings of the 2nd ICME (s. 194−209). Cambridge University Press. CrossRef

19. Valouch M. A. (1966). Problémy modernizace vyučování matematice a fyzice u nás. PMFA, 11(2), 92−100.

20. Vyšín, J. (1973). Vědeckovýzkumná práce v teorii vyučování matematice. PMFA, 18(1), 32−38.

21. Vyšín, J. (1976). Genetická metoda ve vyučování matematice. Matematika a fyzika ve škole, 6, 582−593.

22. Vyšín, J. (1979). O základním výzkumu a práci Kabinetu pro modernizaci vyučování matematice. Matematika a fyzika ve škole, 10, 104−112.

23. Vyšín, J. (1980). Čechovy podněty pro vyučování matematice. PMFA, 25(6), 313−317.

24. Vyšín, J. (1981). Co dělat, aby vyučování matematice bylo užitečné? PMFA, 26(5), 285−288.

25. Wittmann, E. Ch. (1974). Grundlagen des Mathematikunterrichts. Stuttgart: Vieweg. CrossRef

Creative Commons License
Modernizace vyučování matematice v letech 1965−1985 is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení