ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 6 No 1 (2012)
Editorial
Eliška Walterová
Fenomén stereotype threat a jeho vliv na školní výkony
Irena Smetáčková
Metoda ukotvujících vinět a možnosti využití v pedagogice
Hana Voňková
Učitelé dějepisu: výuka nejnovějších dějin, historické vědomí a legitimizace školní výuky dějepisu
Karel Černý
Faktory ovlivňující rozhodování potencionálch uchazečů o vysokoškolské vzdělávání v kontextu soudobé znalostní společnost
Jakub Husák, Markéta Volkánová
Předškolní výchova ve struktuře evropských vzdělávacích systémů na příkladu německy mluvících zemí
Barbora Loudová Stralczynská
Vzdělávání dětí-uprchlíků: podpora nabízená základními školami v Norsku a v ČR
Markéta Bačáková
Reforma školního vzdělávání v Rusku
Věra Ježková
Vzdělávací standardy a konstituování systému kurikulárních dokumentů v Rusku
Eliška Walterová
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání Zpráva o řešení projektu LC 06046 v roce 2011
Eliška Walterová
Zpráva z konference České asociace pedagogického výzkumu (2011)
Kateřina Lojdová
Zpráva z konference ECER 2011 Urban Education
Kateřina Novotná, Markéta Holubová
Odešel Ladislav Čerych
Jan Koucký
Maton, K.; Moore, R. (Eds.). Social Realism, Knowledge and the Sociology of Education: Coalitions of the Mind
Tomáš Kadlec
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177