Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 3 (2011), 27–42
Pedagogické vedení školy v pojetí ředitelů základních škol
Martin Sedláček
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.76
zveřejněno: 21. 02. 2018
Abstract
This article comments on instructional leadership at basic schools from the viewpoint of headteachers. The opening part of the text brie!y outlines pedagogical leadership and its potential connotations for school operation. In the subsequent, more extensive part, the results of a qualitative empirical research about headteachers are described. The article especially inquires into leadership strategies used by headteachers in the educational process and how these strategies can a"ect the work and the environment of the school.
klíčová slova: instructional leadership; headteacher, qualitative research
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177