ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 1 (2011), 107–121

Jazykové vzdělávání v Německu, Velké Británii, Švédsku a České republice

[Language education in Germany, the United Kingdom, Sweden and the Czech Republic]

Věra Ježková

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.80
zveřejněno: 21. 02. 2018

Abstract

The paper presents further results of the solution to the second aim stated in the project of the Czech Ministry of Education, Youth and Sports, Centre for Basic Research on Schooling in the years 2006-2010. The first part of the paper describes official language teaching as a mother tongue and teaching indigenous minorities, the second part deals with foreign language teaching. Finally, the presented problems are put into the context of the language policy of the Council of Europe.

klíčová slova: mother tongue teaching, foreign language teaching, indigenous minorities, language policy, Council of Europe

Creative Commons License
Jazykové vzdělávání v Německu, Velké Británii, Švédsku a České republice is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení