ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 4 No 2 (2010), 89–113

Globalisation and trans-national student mobility: a test case for multiculturalism in Australian education?

Anthony Welch

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.128
zveřejněno: 22. 02. 2018

Abstract

A key feature of contemporary globalisation is international migration, which has long been a feature of Australian education. Indeed, it is often remarked that other than Aborigines, all Australians are migrants. This is very different to the European experience, and is more like countries of migration such as the USA and Canada. The paper examines the character of multiculturalism in Australian education, from both historical and contemporary perspectives, and uses brief sketches of two migrant communities (Muslim Australians and mainland Chinese) as ways to illustrate some of the key issues, and how the patterns of migration and multiculturalism are changing.

klíčová slova: globalisation; migration; multiculturalism; Australian education

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení