Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 4 No 1 (2010), 73–89
Možné podoby autoevaluace ve školách
[Possible shapes of school self-evaluation]
Jana Vašťatková, Michaela Prášilová
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.183
zveřejněno: 22. 02. 2018
Abstract
By means of analysis of existing research findings, the article tries to determine whether Czech schools, when fulfilling the duty to perform internal evaluation, approximate the desired self-evaluation concept of these processes. They are gradually looked upon with the use of five dimensions of school self-evaluation, further their organisational-educational character is highlighted as well as particular risk of limited view on school work as a accompanying feature of even well-mastered self-evaluation.
klíčová slova: self-evaluation; dimension; development; school; external element; risk
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177