ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 2 No 3 (2008), 75–86

Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol

[Two approaches to external evaluation of vocational schools]

Stanislav Michek

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.254
zveřejněno: 23. 02. 2018

Abstract

The article analyses two similar approaches of external evaluation in vocational education and training focused on quality assurance and quality development of school. In the first instance it perceives processes links to the external evaluation in educational policy on European level. After it describes and partly assesses European methodology Peer Review. Same attention is paid to national programme of quality evaluation for post-secondary technical education „EVOS“. At the conclusion are compared similar elements and diff erences of the both approaches.

klíčová slova: quality assurance of vocational education and training, evaluation, self evaluation, external evaluation, Peer Review, quality evaluation

Creative Commons License
Dva přístupy k externí evaluaci odborných škol is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení