PSYCHOLOGIE PRO PRAXI
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI

Psychologie pro praxi chce navázat na cennou tradici předchozího odborného časopisu Psychologie v ekonomické praxi s tím, že nabízí prostor pro publikování původních příspěvků z psychologie i příbuzných disciplín. Preferovány jsou tyto základní obory: psychologie pedagogická a školní, psychologie práce a organizace, psychologie sociální a vývojová, psychologie zdraví a klinická psychologie. Vítány jsou příspěvky, které se zabývají studiem psychologických témat v rámci různých aplikovaných oblastí či napříč kulturami.

PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 51 No 3 (2016), 71–84

Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník

[Entering of the child to the school as an important developmental milestone ]

Lenka Šulová

zveřejněno: 02. 02. 2017

Abstract

The text focuses on the transition of preschool children to school. It provides basic information about the characteristics of psychological development of a child in a preschool and early school period. Describes the adaptation of the child to the school and its possible adaptation difficulties. Attention is paid to the fear of a child before starting school and the first year of schooling. The text suggests the possibilities of preparing children for school attendance in terms of their long-term and short-term training. It provides inspiration for both teachers and parents, to harmonize the start of the school education process.

klíčová slova: start of school; adaptation difficulties; preparation for school; the child’s fear

Creative Commons License
Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 2 x ročně
cena tištěného čísla: 80 Kč
ISSN: 1803-8670
E-ISSN: 2336-6486

Ke stažení