PSYCHOLOGIE PRO PRAXI
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI

Od roku 2021 časopis nevychází. Posledním vydaným číslem časopisu bylo číslo 2/2020.

Psychologie pro praxi chce navázat na cennou tradici předchozího odborného časopisu Psychologie v ekonomické praxi s tím, že nabízí prostor pro publikování původních příspěvků z psychologie i příbuzných disciplín. Preferovány jsou tyto základní obory: psychologie pedagogická a školní, psychologie práce a organizace, psychologie sociální a vývojová, psychologie zdraví a klinická psychologie. Vítány jsou příspěvky, které se zabývají studiem psychologických témat v rámci různých aplikovaných oblastí či napříč kulturami.

PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 51 No 1 (2016), 21–33

Sociální dovednosti učitele jako důležité determinanty efektivní interakce učitel–žák ve výuce angličtiny na střední škole

[Teachers’ social skills as fundamental determinants of efficient interaction between teachers and students in English lessons at secondary school]

Petr Dvořák

zveřejněno: 24. 06. 2016

Abstract

English gets still more relevance as a foreign language as well as an international communication language and thus, the efficiency of its education has also gained more attention. The paper presents partial results of a research study which surveyed an impact of psycho-social factors on the efficiency of educational interactions in English lessons conducted by communication method. The first part of the paper summarizes main principles of the communication approach in English lessons, participants of such interactions, and a role of social skills as a part of professional competences of English teachers. The second part introduces results of English teachers’ educational styles and an analysis of particular interactions in their lessons. The outcomes show how teachers’ social skills affect educational interactions in English lessons conducted by communication method.

klíčová slova: social skills; communication method; foreign language learning; English; educational interaction; educational style; educational relationship; educational conduct

Creative Commons License
Sociální dovednosti učitele jako důležité determinanty efektivní interakce učitel–žák ve výuce angličtiny na střední škole is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 2 x ročně
cena tištěného čísla: 80 Kč
ISSN: 1803-8670
E-ISSN: 2336-6486

Ke stažení