PSYCHOLOGIE PRO PRAXI
PSYCHOLOGIE PRO PRAXI

Psychologie pro praxi chce navázat na cennou tradici předchozího odborného časopisu Psychologie v ekonomické praxi s tím, že nabízí prostor pro publikování původních příspěvků z psychologie i příbuzných disciplín. Preferovány jsou tyto základní obory: psychologie pedagogická a školní, psychologie práce a organizace, psychologie sociální a vývojová, psychologie zdraví a klinická psychologie. Vítány jsou příspěvky, které se zabývají studiem psychologických témat v rámci různých aplikovaných oblastí či napříč kulturami.

PSYCHOLOGIE PRO PRAXI, Vol 46 No 3 (2011), 95–105

Kazuistika – Škola a rodina

Kamila Davidová

zveřejněno: 17. 02. 2015

Abstract

M. pochází z úplné rodiny, má staršího bratra, který je dyslektik, otec je vyučený zámečník (údajně je rovněž dyslektik) a matka pracuje v čistírně. V jeho raném a předškolním věku se nevyskytovaly žádné větší obtíže. Píše levou rukou. Před nástupem do školy navštěvoval mateřskou školu. Rodina žije na vesnici, chlapec jezdí do školy do města. V základní škole, kterou navštěvuje, je v současnosti 220 žáků. M. nastoupil do první třídy ZŠ bez odkladu školní docházky ve školním roce 2006/07. V první třídě bylo patnáct žáků. Od zahájení docházky se u M. projevovaly problémy s učivem. Nestíhal tempo učitelky, nezvládl pracovat samostatně. Špatně se soustředil na práci. Velmi často práci ve škole nedokončil a musel ji dopracovat doma, nebo ji dokončoval s učitelkou po vyučování. Také docházel k učitelce několikrát týdně na doučování. Na konci první třídy měl na vysvědčení dvě dvojky, z českého jazyka a matematiky. Na konci první třídy byl M. rovněž vyšetřen v pedagogicko-psychologické poradně, kde mu byla diagnostikována percepčně motorická nezralost (zejména v oblasti analyticko-syntetických funkcí ve sluchovém vnímání) a v té době obtížně posouditelná dyslexie s dysortografií.

157 x 230 mm
vychází: 2 x ročně
cena tištěného čísla: 80 Kč
ISSN: 1803-8670
E-ISSN: 2336-6486

Ke stažení