Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 3 (2015), 7–11
Editorial
Karel Starý, Veronika Laufková
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2016.9
zveřejněno: 01. 02. 2018
reference (13)
1. Eco, U. (2009). Meze interpretace. Praha: Karolinum.
2. Fernándezová, E. M., & Cairnsová, H. S. (2014). Základy psycholingvistiky. Praha: Karolinum.
3. Gadamer, H. G. (1999). Člověk a řeč. Praha: Oikoymenh.
4. Hník, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum.
5. Kramplová, I., et al. (2012). Národní zpráva PIRLS 2011. Praha: ČŠI.
6. OECD. (2010). PISA 2009 Results: learning to learn − Student Engagement, Strategies and Practices (Volume III). Paris: OECD. CrossRef
7. Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
8. Nebeská, I. (1992). Úvod do psycholingvistiky. Praha: H&H.
9. Peregrin, J. (2003). Filosofie a jazyk. Eseje a úvahy. Praha: Triton.
10. Saussure, F. (1989). Kurs obecné lingvistiky. Praha: Odeon.
11. Schwarzová, M. (2009). Úvod do kognitivní lingvistiky. Praha: Dauphin.
12. Starý, K., & Laufková, V. (2015). Kde žáci v polovině základního vzdělávání selhávají při porozumění čtenému polemickému textu. Pedagogika, 65(4), 392−412.
13. Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. CrossRef
Editorial is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177