ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 3 (2015)
Editorial
Karel Starý, Veronika Laufková
Teoretické modely porozumenia textu a ich interpretácie v školskom vzdelávaní
Oľga Zápotočná
Porozumění textu v mateřském a cizím jazyce: odlišnost, podobnost, přenositelnost
Eva Skopečková
Výuka čtenářských strategií v zahraničí – teorie, trendy, programy a metody
Ladislava Whitcroft
Specifika lyrické poezie jako učební úlohy
Jaroslav Vala
Porozumění textům žáků 4. ročníků
Anna Kucharská
Práce s textem na střední škole
Věra Radváková
Strategie porozumění textu a studenti učitelství
Jana Doležalová
Bilingvismus v kontextu českého a slovenského jazyka – vybraná zjištění
Dagmar Tučková, Jaroslava Králová, Miloslav Klugar
Integrativní přístup v primárním vzdělávání Liberec, 17.−18. 6. 2015
Pavlína Nešněrová, Vendula Homoky, Marie Opálková
Evropská konference pedagogického výzkumu 2015 Budapešť, 7.−11. září 2015
Dominik Dvořák, Jan Vyhnálek
Fernández, E. M., Cairns Smith, H. Základy psycholingvistiky
Dalibor Kučera
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177