ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 9 No 3 (2015)
								Editorial
								
Karel Starý, Veronika Laufková
							
								Teoretické modely porozumenia textu a ich interpretácie v školskom vzdelávaní
								
Oľga Zápotočná
							
								Porozumění textu v mateřském a cizím jazyce: odlišnost, podobnost, přenositelnost
								
Eva Skopečková
							
								Výuka čtenářských strategií v zahraničí – teorie, trendy, programy a metody
								
Ladislava Whitcroft
							
								Specifika lyrické poezie jako učební úlohy
								
Jaroslav Vala
							
								Porozumění textům žáků 4. ročníků
								
Anna Kucharská
							
								Práce s textem na střední škole
								
Věra Radváková
							
								Strategie porozumění textu a studenti učitelství
								
Jana Doležalová
							
								Bilingvismus v kontextu českého a slovenského jazyka – vybraná zjištění
								
Dagmar Tučková, Jaroslava Králová, Miloslav Klugar
							
								Integrativní přístup v primárním vzdělávání Liberec, 17.−18. 6. 2015
								
Pavlína Nešněrová, Vendula Homoky, Marie Opálková
							
								Evropská konference pedagogického výzkumu 2015 Budapešť, 7.−11. září 2015
								
Dominik Dvořák, Jan Vyhnálek
							
								Fernández, E. M., Cairns Smith, H. Základy psycholingvistiky
								
Dalibor Kučera
							
		157 x 230 mm
		vychází: 3 x ročně
		cena tištěného čísla: 150 Kč
		ISSN: 1802-4637
		E-ISSN: 2336-3177
	
