Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 8 No 3 (2014), 159–161
Standardy a kariérní systémy v učitelské profesi: Zahraniční přístupy a česká cesta: Komuniké z konference
[Standards and Career Systems in the Teaching Profession: Approaches Abroad and the Czech Way — Conference Outcomes Report]
Tomáš Janík, Michaela Píšová, Vladimíra Spilková
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.31
zveřejněno: 02. 02. 2018
Abstract
Konference Standardy a kariérní systémy v učitelské profesi: zahraniční přístupy a česká cesta pořádaná Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity se konala dne 27. 11. 2014. Zúčastnili se jí především zástupci z fakult připravujících učitele, dále také ředitelé a učitelé a někteří zástupci ministerských organizací, jako je např. Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) či Národní ústav pro vzdělávání (NÚV). Setkání reagovalo na skutečnost, že se v České republice podobně jako v dalších zemích hledá cesta ke zkvalitnění vzdělávání a pozornost se přitom obrací ke standardům. Snahy směřující k vytvoření standardu a případně kariérního systému pro učitelskou profesi jsou v České republice rozvíjeny od devadesátých let minulého století. Po celou dobu je provází obsáhlá diskuse, v níž zaznívají nejrůznější hlasy pro a proti.
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177