ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.

ORBIS SCHOLAE, Vol 5 No 1 (2011), 23–52

Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků

[Conceptual framework for analyzing the relationship of educational policy and results]

Arnošt Veselý

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.73
zveřejněno: 21. 02. 2018

Abstract

The article deals with formulation of conceptual framework for analyzing effects of educational policies upon educational outcomes. First, requirements upon useful conceptual framework are formulated and briefly reviewed available frameworks. Then the new conceptual framework is introduced and briefly described. The role of educational policy in the framework is then specified. Three basic components of educational policy are delimited: (1) formulation of goals and problems; (2) educational policy instruments; (3) institutional settings and role of actors in policy design and implementation. Special attention is given to description and classification of educational policy instruments.

klíčová slova: conceptual framework; educational policy; educational policy instruments

Creative Commons License
Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení