Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 4 No 1 (2010), 41–53
Hodnocení žáků základní školy
[Assessment of pupils in elementary schools]
Ivana Shánilová
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.178
zveřejněno: 22. 02. 2018
Abstract
This article is focused on the evaluation of the students of primary school as an organic and important part of an educational process. It summarises the principles and the importace of the evaluation, its standards and quality. In this theoretical report we speak about the role and di!erent technics of the evaluation in terms of school legislation and present trends in its development.
klíčová slova: evaluation; self-assessment; importance of evaluation; role of evaluation; individuality of the student; technics of evaluation; formative evaluation; verbal evaluation; heteronomous and autonomous evaluation
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177