Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 2 No 2 (2008), 55–75
Learning from others, learning with others: The tense encounter between equality and difference
Francesca Gobbo
DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.233
zveřejněno: 23. 02. 2018
Abstract
After pointing out how individuals’ relational dimension, and thus personal and collective differences, have been positively recognized by multicultural and intercultural during the last forty years, the author stresses that educational processes and policies are still interrogated by learners’ unequal status and opportunities. She then explores the areas of research, theory and practice (such as comparative education, cooperative learning, ethnography and cultural anthropology) that recognize how the educational and socio-cultural importance of relating to, and learning from, others and with others can respond to issues of equity and social justice.
klíčová slova: other/otherness; comparative education; cooperative learning; intercultural education; ethnography
Learning from others, learning with others: The tense encounter between equality and difference is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177