ORBIS SCHOLAE
Oznamujeme autorům a čtenářům, že po dohodě s nakladatelstvím Karolinum bude od roku 2024 (ročník 18) časopis Orbis scholae vycházet pouze v elektronické podobě.
Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.
Časopis je zařazen do databází SCOPUS, CEEOL, DOAJ, EBSCO a ERIH Plus.
ORBIS SCHOLAE, Vol 2 No 2 (2008)
Editorial
David Greger
A “Post-egalitarian” society - from statistical towards liberal justice
Stanislav Štech
How should we respond to the continuing failure of compensatory education?
Sally Power
Compensatory education, educational inequalities, social injustices, urban education, Bernstein
Alan Dyson
Learning from others, learning with others: The tense encounter between equality and difference
Francesca Gobbo
Using PISA to examine educational inequality
Laura B. Perry
The impact of school experiences on students’ sense of justice: An international study of student voice
Stephen Gorard, Emma Smith
Back to Europe and the second transition in Central Eastern Europe
Cesar Birzea
Education, Equity and Social Justice, Prague, 16th – 19th June, 2008
Karel Černý
23rd CESE Conference, Athens, 6th – 11th July, 2008
Eliška Walterová
157 x 230 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177