ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 0 No 1 (2006), 30–45

Analýza školního vzdělávání ve vybraných zemích EU

David Greger, Andrea Gröschlová, Věra Ježková

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.133
zveřejněno: 22. 02. 2018

Abstract

The study discuses research strategy toward the partial aim No. 2 of the project LC 06046 Centre for basic research on schooling. The main task of this partial aim is to prepare and publish analytical single studies of three different educational systems – Germany, Great Britain, Sweden. It this study we discuss why we consider systems of these three countries to be of different type of school structure. The single studies are to be published for the Czech readers and the comparison of the educational system in every country with Czech educational system will enrich the national debates on innovations of Czech schooling. The methodology and a structure of the single studies is also presented in this text.

klíčová slova: comparative education, schooling, single studies, selective and comprehensive school systems

Creative Commons License
Analýza školního vzdělávání ve vybraných zemích EU is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení