ORBIS SCHOLAE
ORBIS SCHOLAE

Orbis scholae je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Cílem časopisu je přispět k porozumění školnímu vzdělávání a jeho rozvoji, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

ORBIS SCHOLAE, Vol 0 No 1 (2006), 13–29

Transformace vzdělávacích systémů zemí visegradské skupiny: srovnávací analýza

Eliška Walterová, Tomáš Janík

DOI: https://doi.org/10.14712/23363177.2018.132
zveřejněno: 22. 02. 2018

Abstract

The study focuses to starting points and research methodology in the partial aim No. 1 of the project LC 06046 Centre for basic research on schooling. Comparative study analyzing development and present state of educational system of transforming societies in four countries of Visegrád group (Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia) since 1989 till nowadays will be produced. The aim is to describe and critically evaluate convergent or divergent tendencies in development of schooling in comparative perspective and to contribute to the theory of educational reforms. The research is international and its outputs will be published in English.

klíčová slova: transformation in education, Visegrád group, educational policy, convergency and divergency, educational system, functions of school

Creative Commons License
Transformace vzdělávacích systémů zemí visegradské skupiny: srovnávací analýza is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

230 x 157 mm
vychází: 3 x ročně
cena tištěného čísla: 150 Kč
ISSN: 1802-4637
E-ISSN: 2336-3177

Ke stažení